YOC - Improving the AdTech experience

Freitag, 05.11.2021 11:40 von Edison Investment Research - Aufrufe: 167

YOC develops software for the digital advertising market, with the aim of optimising the advertising experience for advertisers, publishers and users of mobile internet and applications. Central to this is YOC's proprietary ad formats, as well as its VIS.X platform, launched in 2018 to create a scalable and automated exchange. The platform’s operating costs are largely fixed, providing scope for margin expansion as revenues build. YOC’s H121 results provide early evidence of this, where revenues increased by 22% y-o-y to €7.7m with net income from continuing operations of €228k. Tailwinds within digital advertising support the company’s positive outlook and its new partnership with Oracle bolsters its positioning for the upcoming withdrawal of third-party cookies.
Werbung

Mehr Nachrichten kostenlos abonnieren

E-Mail-Adresse
Benachrichtigungen von ARIVA.DE
(Mit der Bestellung akzeptierst du die Datenschutzhinweise)

Hinweis: ARIVA.DE veröffentlicht in dieser Rubrik Analysen, Kolumnen und Nachrichten aus verschiedenen Quellen. Die ARIVA.DE AG ist nicht verantwortlich für Inhalte, die erkennbar von Dritten in den „News“-Bereich dieser Webseite eingestellt worden sind, und macht sich diese nicht zu Eigen. Diese Inhalte sind insbesondere durch eine entsprechende „von“-Kennzeichnung unterhalb der Artikelüberschrift und/oder durch den Link „Um den vollständigen Artikel zu lesen, klicken Sie bitte hier.“ erkennbar; verantwortlich für diese Inhalte ist allein der genannte Dritte.


Andere Nutzer interessierten sich auch für folgende News

Kurse

15,60
-1,27%
YOC AG Chart